1398/12/06

گزارشی از موقعیت و وضعیت مرکز تجاری سپهر (با تاکید بر مزایای رقابتی)

مرکز تجاری سپهر با شعار افق نوین بازار لوازم یدکی خودرو در خلال سالهای 1395 الی 98 احداث  و در نیمه دوم سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است. این مرکز با دارا بودن 300 واحد تجاری و انبار تجاری و 80 باب پارکینگ اختصاصی ، با بهرگیری از دانش و تخصص مشاورین و طراحان با تجربه و حرفه ای معماری و مهندسین سازه و بکارگیری به روزترین تکنولوژی های نوین ساخت و ساز ، به ایمن ترین و مدرن ترین مرکز تجاری  منطقه تبدیل شده و امکانات ویژه‌ای به مشتریان خود ـ فروشندگان و خریداران لوازم یدکی خودروـ ارائه می‌کند.
 
ارائه‌ی سند معتبر
واحدهای تجاری سپهر با سند تک برگ و با شفافیت کامل واگذار می‌گردد. خریداران واحدهای تجاری می‌توانند با خیال راحت در قبال خرید مغازه در سپهر سند تک برگ صادر شده به نام خودشان را تحویل بگیرند.
 
حمل و نقل و باربری راحت
یکی از مسائل و مشکلات خریداران لوازم یدکی شرایط بارگیری است. افرادی که برای خرید لوازم یدکی به بورس لوازم یدکی خودرو در خیابان چراغ برق مراجعه می‌کنند گاهی اوقات با مسئله حمل بار مواجه هستند که مرکز تجاری سپهر با راه‌اندازی دو دستگاه آسانسور باری با ظرفیت یک و نیم تن امکانی را مهیا کرده است تا مشتریان بار خود را از طریق آسانسور به پارکنیگ رسانده و از آنجا به راحتی به وسایل نقلیه خود منتقل کنند. علاوه بر آسانسورهای باربری با ظرفیت بالا، دو دستگاه آسانسور مسافری با ظرفیت 18 نفر نیز در مرکز تجاری سپهر قرار گرفته تا مشتریان در بین نه طبقه جا به جا شوند.
 
پارکینگ
در خیابان‌های قدیمی همچون خیابان چراغ برق یکی از مشکلات عمده کمبود جای پارک خودرو است که در این زمینه هم مرکز تجاری سپهر با ایجاد 80 باب پارکینگ اختصاصی در طبقات زیرین مجتمع مسئله‌ی جای پارک را به خوبی حل کرده و آسایش و امنیت توامان را برای مشتریان و هم‌صنفان لوازم یدکی خودرو فراهم کرده است. پارکینگ‌های مرکز تجاری سپهر در طبقات منفی دو تا منفی پنج قرار گرفته‌اند.
 
انباری
انباشتن اموال و کالاهای موجود در هر یک از واحدهای تجاری مسئله‌ی مهمی برای فروشندگان لوازم یدکی است. چون در برخی موارد بخش عمده سرمایه‌ی فروشنده به کالا تبدیل شده و باید در یک فضای مناسب و امن از آن نگهداری شود. یکی از مزایای مرکز تجاری سپهر نسبت به دیگر مراکز تجاری منطقه دوازده، ایجاد 63 واحد انباری در طبقات منفی دو تا منفی پنج است. همانطور که گفته شد دسترسی به این انباری‌ها از طریق آسانسورهای باری که در سپهر تعبیه شده ، بسیار راحت و ساده است. واگذاری انباری ویژه کسانی است که در مرکز تجاری سپهر صاحب واحد تجاری می¬باشند .
 
تهویه مناسب 
مرکز تجاری سپهر به سیستم تهویه مرکزی چیلر (برند هیتاچی ژاپن) مجهز شده است و هر یک از واحدهای تجاری دارای فن‌کوئل سقفی مجزا هستند. از این رو مسئله‌ی همیشگی دمای هوا برای افراد با شرایط دمایی مختلف حل شده و هر یک از مغازه‌داران می‌توانند دمای واحد خود را به همان اندازه‌ای که برایشان مناسب است تنظیم کنند. لازم به ذکر است کلیه مشاعات مختص به واحد های تجاری و انبارهای تجاری از سیستم مذکور بهره مند می¬باشند.
مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان
هر مجموعه‌ی تجاری باید در حین طراحی و عملیات ساخت و ساز، به مشکلات افراد کم توان در عبور و مرور توجه داشته و مناسب سازی های لازم را به انجام رساند. چرا که یکی از وظایف افراد و سازمان‌ها در قبال جامعه، پرداختن به مسئولیت‌های اجتماعی است که مرکز تجاری سپهر نیز در این خصوص اقدامات خوبی را به انجام رسانده است. در هیمن راستا یکی از ورودی های مرکز تجاری سپهر با پیش بینی رمپی با شیب مناسب برای افراد کم‌توان و ناتوان که با استفاده از ویلچر رفت و آمد می‌کنند، مناسب‌سازی شده است.
 
کنترل و حفاظت
امنیت و حفاظت از اموال مسئله‌ای مهم و حیاتی برای افرادی است که سرمایه‌ی خود را در واحدهای تجاری نگهداری می‌کنند. از همین رو در مرکز تجاری سپهر با نصب بیش از 150 دستگاه دوربین مداربسته و کنترل شبانه‌روزی این دوربین‌ها و همچنین حضور مستمر نیرو های حراست امنیت به سطح بالایی رسیده و فروشندگان از این بابت آسودگی خاطر کاملی دارند.
 
دسترسی مناسب 
در کلانشهر تهران دسترسی مناسب و نزدیک بودن به امکانات حمل و نقل شهری، یک مزیت فوق‌العاده برای هر مرکز تجاری به حساب می‌آید. مرکز تجاری سپهر نیز از این امکان برخوردار است و از سه جهت به ایستگاه‌های متروی شهری مانند ایستگاه سعدی، امام خمینی و ملت دسترسی داشته و از سوی دیگر به ایستگاه‌های اتوبوس شهری نزدیک است. رفت و آمد با خودروی شخصی هم به لحاظ وجود پارکینگ در این مجموعه آسان و امکان‌پذیر است.
 
ایمنی بالا، ضد زلزله، ضد حریق
مرکز تجاری سپهر تمامی تائیدیه‌های نظام مهندسی و سازمان آتش‌نشانی را اخذ کرده است وبه همین دلیل می‌تواند ادعا کند که ایمن‌ترین مرکز تجاری در خیابان امیرکبیر تا این لحظه است که از جهات مختلف مانند حریق و زلزله ایمن‌سازی شده است. تمامی واحدهای تجاری و کلیه فضاهای مشاعات در طبقات نه‌گانه‌ی سپهر مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق هستند و در پروسه‌ی ساخت از مواد و متریالی استفاده شده که بالاترین مقاومت در مقابل آتش‌سوزی را دارا هستند. سازه‌ی فلزی این مرکز نیز با رعایت استانداردهای لازم از طرف سازمان نظام مهندسی ساخته شده و مقاومت بسیار خوبی در مقابل زلزله دارد.
 
خدمات رفاهی
سرویس بهداشتی
یکی از امکانات ضروری و لازم در هر مجموعه‌ی تجاری، وجود سرویس بهداشتی به اندازه کافی در آن مجموعه است. مرکز تجاری سپهر با ساخت سرویس بهداشتی‌های مجهز در طبقات 3+ ، 3- و 4- تلاش نموده است تا فضای مناسبی برای فروشندگان صنف لوازم یدکی فراهم سازد.
 
نمازخانه
مرکز تجاری سپهر با ایجاد یک محیط مناسب برای نمازگزاران در طبقه‌ی سوم، فضایی معنوی برای فروشندگان لوازم یدکی آماده نموده است.
با توجه به استقبال مناسبی که از خریداری و راه اندازی واحد های تجاری در این مرکز صورت پذیرفته است، پیش بینی می شود در آینده نزدیک به یکی از پر رونق ترین مراکز خرید و فروش لوازم یدکی خودرو تبدیل گردد.
مرکز تجاری سپهر
افق نوین بازار لوازم یدکی خودرو
 

نظرات کاربران