1398/12/19

گزارشی از برندهای داخلی و خارجی مستقر در مرکز تجاری سپهر

برندهای معروف خودرو در جهان موضوعی جذاب برای تمامی افرادی است که به دنیای خودرو و امکانات و ویژگی‌های خاص آن علاقه‌مندند. تویوتا، بی ام و، فولکس واگن، بنز، لامبورگینی، هیوندای، نیسان، پورش، کیا، رنو و .... نام‌های بزرگی در حوزه‌ی خودروسازی هستند که هر انسان مشتاق و علاقه مندی را به خود جذب می‌کنند. این شرکت‌ها طی چندین سال تلاش نوابغ و صنعتگران این حوزه شکل گرفتند و با گذر از آزمون و خطاهای مختلف محصولات خود را به بازار عرضه کردند و در رقابت با یکدیگر ویژگی‌های خاص و امکانات بی‌نظیر خود را به نمایش گذاشتند و به مرور زمان به برندهای معتبر و محبوبی در میان مردم سراسر جهان تبدیل شدند. به طور مثال امروزه می‌توان گفت همه نسل‌ها و با هر سن و سالی با نام بنز آشنا هستند چرا که این برند از گذشته و از بدو ورود خودرو به ایران حضور داشته و همچنان هم از نام‌های درخشان صنعت خودروسازی است.

کشورهایی همچون ژاپن، آلمان و آمریکا از پیشتازان صنعت خودروسازی بوده و هستند و بیشتر برندهایی که از آنها نام برده شد در این کشورها پایه‌ریزی شده‌اند .

برخی از برندهای خودرو حاصل شرکت‌های چندملیتی هستند که پایگاه اصلی آنها در یک کشور قرار گرفته است. مانند شرکت تویوتا که پایگاه اصلی آن در ژاپن قرار دارد و حوزه‌ی فعالیت آن جهانی‌ست.

علاوه بر امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد تولیدات این خودروسازان، حجم زیاد تولید و فروش بالای جهانی، دو عامل مهم دیگر اند که بر شناخته شدن هر چه بیشتر این برندها اثر گذاشته و نام آنها را در ذهن مصرف‌کنندگان و خریداران در طی سال‌های متمادی ماندگار کرده است.

تهیه لوازم یدکی خودروهای خارجی تا حدودی سخت‌تر از خرید لوازم یدکی خودروهای داخلی‌ست. از طرفی یافتن لوازم یدکی اصل و با کیفیت نکته مهمی است که برای بسیاری از مشتریان اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر مرکز تجاری سپهر با دعوت از برندهای معتبر خودرو این امکان را ایجاد کرده تا مشتریان به راحتی به لوازم یدکی مورد نظرشان از هر برند خارجی دسترسی داشته باشند. حضور برندهای معتبر در مرکز تجاری سپهر یکی از گام‌های بزرگ این مجموعه در راستای ارائه خدمات و تقویت بورس لوازم یدکی است. مرکز تجاری سپهر بازار کاملی از اجناس و لوازم یدکی اصل از برندهای معتبر و شناخته شده‌ی خارجی مانند فولکس واگن، هیوندای، کیا، بنز، بی‌ام‌و، تویوتا، پورش، آئودی، نیسان، ولوو، میتسوبیشی، مزدا، لکسوس و ... را ایجاد کرده است.

تولید قطعات و لوازم یدکی تقلبی با نام برندهای معروف صنعت خودروسازی تا حدودی مشتریان را نسبت به این بازار بدبین کرده است و استفاده از کالای نامرغوب تقلبی در خودرو، یکی از مسائلی‌ست که صدمه‌ی بزرگی به خودرو وارد می‌کند. خرید قطعات و لوازم یدکی اصل یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران لوازم یدکی است که با مراجعه به مرکز تجاری سپهر و نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی برندهای خارجی این دغدغه بر طرف خواهد شد.

برندهای چینی

با گسترش بازار خودروهای چینی در ایران، نیاز به لوازم یدکی این خودروها هم افزایش چشمگیری داشته است. به دلیل قیمت مناسب و مدل‌های متنوعی که خودروهای چینی دارند بسیار مورد پسند و انتخاب خریداران قرار گرفته اند. به همین خاطر حضور نمایندگی‌های معتبر برندهای چینی اهمیت بالایی دارد تا از فروش کالاهای تقلبی و غیرفابریک جلوگیری شود و خریداران مرجعی برای خرید لوازم یدکی خودروی خود داشته باشند. مرکز تجاری سپهر با رویکرد همه جانبه‌ای که اتخاذ کرده ، همه برندهای چینی را پوشش می‌دهد. خودروهایی مانند چری، جیلی، لیفان، برلیانس و جک و... در مرکز تجاری سپهر نمایندگی دارند و تامین قطعات و لوازم یدکی فابریک خودروی چینی را بر عهده گرفته‌اند.

برندهای داخلی

ایران در طی سالیان گذشته در صنعت خودروسازی گسترش و پیشرفت زیادی داشته و به بیستمین خودروساز بزرگ دنیا و بزرگترین صنعت خودروسازی در خاورمیانه تبدیل شده است. دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا سهم عمده‌ی بازار خودرو را در اختیار دارند. قدمت این صنعت در ایران به اوایل دهه 40 برمی‌گردد که خودروهایی مانند پیکان، آریا، شاهین و ژیان در ایران ساخته می‌شدند و خودروی پیکان در اوایل دهه پنجاه توانسته بود به تولید انبوه برسد و به یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی تبدیل شود. پس از جنگ و بازگشت رونق اقتصادی صنعت خودروسازی ایران دوباره فعال شد و تولید خود را با افزایش چشمگیر و تنوع بالا از سر گرفت. پس از ایران خودرو و سایپا که سهم عمده‌­ی بازار خودروی ایران را تشکیل می‌دهند، شرکت‌هایی همچون مدیران خودرو، گروه بهمن، کرمان خودرو، رخش خودرو، کیش خودرو، رانیران، زاگرس خودرو و تراکتورسازی شهاب خودرو توانسته‌اند تولیدات خود را به بازار این صنعت ارائه کنند. خودروهای ایرانی به لحاظ اقتصادی برای عموم مردم مقرون به صرفه‌تر بوده و فروش بالایی دارند به همین خاطر نیاز به لوازم یدکی اصل و با کیفیت این محصولات نیز نکته‌ی مهمی است که مرکز تجاری سپهر با پوشش همه‌جانبه‌ی برندهای داخلی این موضوع را هم مورد توجه جدی قرار داده است.

 

نظرات کاربران